تبلیغات
وبلاگ آشـــــــــوب - موقعیت منتظران ظهور حضرت مهدی از سخن پیامبر


امام صادق علیه السّلام از وجود مبارك رسول اكرم صلى الله علیه و آله درباره مقام منتظران ظهور و علاقه مندان به ساحت قدس حضرت بقیة الله روحى له الفداء و آباء گرامى اش ‍ چنین نقل فرموده اند:
طوبى لمن ادرك قائم اهلبیتى و هو مقتد به قبل قیامه یتولى ولیه و یتبراء من عدوه و یتولى الائمة من قبله اولئك رفقائى و ذووا ودى و مودتى و اكرم امتى على و اكرم خلق الله على .

خوشا به حال كسانى كه قائم از اهل بیت مرا درك كنند و اقتداى به آن حضرت مى كنند (فرمانبردارى ) پیش از قیامش ، دوستان او را دوست مى دارند و با دشمنانش دشمن اند و از آنها تبرا مى جویند و ائمه معصومین قبل از آن حضرت را دوست مى دارند. اینان رفقاى من و دوستان من و بهترین افراد امت من در نزد من بلكه بهترین مخلوقات خداوند براى من هستند (گوارا باد بر صاحبان این نعمت (ولایت ) ).
حذیفه مى گوید: دیدم رسول معظم اسلام صلى الله علیه و آله پرده كعبه را گرفته و گریه مى كند. عرض كردم یا رسول الله ! چه چیز شما را به گریه آورده است ؟

اى حذیفه ! دنیا از بین رفته یا مثل اینكه تو در این دنیا نبودى . عرض كردم پدر و مادرم به قربانت باد! آیا علائمى هست كه دال بر وقوع چنین وضعى در دنیا باشد؟ فرمودند: آرى - اى حذیفه ! - مطالبى كه مى گویم به قلبت بسپار و با چشمت ببین و با انگشتانت شماره كن :
1. وقتى كه امت من نماز را ضایع كنند.
2. از شهوات پیروى كنند.
3. خیانت در میان مردم زیاد شود.
4. امانت و امانتدارى كم شود.
5. مشروبات الكلى بنوشند.
6. فضا تاریك شود (ممكن است به خاطر آلودگى فضا به معصیت یا دود ناشى از بنزین و غیره باشد).
7. به واسطه خشكسالى ، آب قناتها و چاهها كم مى شود - كما اینكه الان شده است -.
8. آسمان و این فضاى لایتناهى غبارآلود شود (ممكن است كنایه از ظلمهاى جهانى باشد مانند جنگهاى جهانى از قبیل دو جنگ اول و دوم و جنگهاى پراكنده ).
9. امنیت از راههاى زمینى و هوایى برداشته شود (نظیر هواپیما ربایى ، آدم دزدى ).
10. و مردم همدیگر را سب و لعن كنند.
11. خانواده ها در دامن فساد سقوط كنند (مانند بى حجابى ، رقاصى ، قمار و غیره ).
12. مردم در زندگى گرفتار تجملات و مدپرستى شوند و سرانجام قناعت و میانه روى متروك گردد.
13. افراد جامعه نسبت به یكدیگر بدبین شوند و سوءظن و عدم اعتماد بر جامعه سایه افكند.
14. سالهاى دنیا پست و خوار شود.
15. درختكارى زیاد شود و محصولها اندك شود.
16. قیمتها بالا رود (نرخ اجناس مورد لزوم به طور سرسام آورى بالا برود تا جایى كه زندگى را تبدیل به جهنم سوزان كند).
17. بادها زیاد شود (طوفانها و تندبادها مرتبا در دنیا زیانهاى سنگین جانى و مالى به بار آورد).
18. پرده از روى باطن مردم برداشته شود (و جنایتكاران و دنیاپرستان و جاه طلبان شناخته شوند، یا بدان آشكار شوند یا علائم ظاهر شوند).
19. عمل شنیع لواط علنى شود (كما اینكه در انگلستان با گذراندن قانونى از تصویب مجلس لواط بلامانع شده است ).
20. خلاف ، پسندیده شود.
21. تجارت و كاسبى دچار سختى و تنگى شود و اشیاء مورد درخواست كم شود.
22. تمام برنامه ها را با كمال گستاخى و خودسرى بر مبناى هواى نفس (دلم مى خواهد) پیاده كنند.
23. ناسزا و فحش دادن به پدر و مادران را وسیله سرگرمى و مزاح قرار دهند.
24. آشكارا ربا بخورند و كوچكترین ترسى از خداوند نداشته باشند.
25. بى عصمتى و زنا در میان مردم رواج پیدا كند (مراكز خودفروشى و زنا در دنیا با ابعاد گسترده اى بالاترین شاهد ماست ).
26. خشنودى و راضى بودن از زندگى و برنامه آن بسیار كم شود.
27. افراد سفیه و نادان زمام امور را به دست گیرند.
28. خیانت به انواع و اقسام مختلف در میان همه طبقات زیاد شود.
29. امانت را بى اهمیت بدانند و به آن بى اعتنا باشند و افراد امین كم شوند.
30. افراد از اخلاق و كار خویش تعریف كنند.
31. نادانها به دلیل نادانى خویش مشهورند.
32. مردم خانه هاى خود را بیارایند و دیوارهاى آن را زینت دهند.
33. قصرها و خانه ها بلند ساخته شود (مانند ساختمانهاى چندین طبقه اى كه آسایش و امنیت را از همسایه ها سلب مى كند.)
34. باطل را به لباس حق جلوه دهند.
35. زشتى دروغ از بین برود بحدى كه لباس راستى بر آن بپوشانند.
36. اگر كسى در كارش صحت عمل داشته باشد او را ضعیف بدانند.
37. پستى و لئامت و سرزنش یكدیگر را به حساب عقل بگذارند (صاحبش را عاقل بدانند)
38. گمراه بودن و راه كج رفتن را هدایت بشمارند.
39. بیان را كورى بدانند (اگر به وسیله بیان ، حقایقى گفته شود كه به نظر آنها خوش نیاید بگویند این شخص كور است و واقعیت دنیا را نمى بیند).
40. و خموشى را بى خردى بدانند.
41. دانشمند اگر بخواهد از علم خویش به نفع خود و جامعه حرف بزند او را جاهل و عملش را نادانى بدانند.
42. نشانه ها بسیار شود و علامتها یكى پس از دیگرى ظاهر گردد.
43. تحقیق نكرده سخنان دور از حقیقت بگویند (مردم را متهم كنند و بدون دلیل آبروى بندگان خدا را بریزند).
44. آسیاى مرگ بر سر جامعه بچرخد (جنگهاى خانمانسوز به راه بیندازند و افراد بیگناه را قتل عام كنند، مانند بمباران مناطق مسكونى و غیر نظامى و..).
45. مردم از نظر بینش و دید قلبى كور شوند و حقایق را نبینند (مانند جنایاتى كه از زمامداران خود مى بینند و در عین حال مى گویند خوب است ).
46. كارهاى ناپسند بر اعمال خوب غلبه پیدا كند (مردم طرفدار كارهاى بد شوند).
47. محبت نسبت به یكدیگر وصله رحم از دلهاى مردم برداشته شود.
48. تجارت و بازرگانى زیاد شود و مردم كارهاى باطل و ناچیز را نیكو بدانند.
49. جان خود را به یكدیگر به خاطر شهوتهاى زیادى كه دارند، بذل كنند.
50. كارهاى بزرگ را آسان شمارند (نظیر جنگ با دولتهاى بزرگ ).
51. از پوشیدن پوستهاى حیوانات حرام گوشت (یا ذبح شرعى نشده ) باكى نداشته باشند.
52. جامه هاى نرم و زیبا و نازك بپوشند (و بدن آنها از روى لباس پیدا باشد).
53. رغبت به دنیا پیدا كنند و آن را بر آخرت مقدم بدارند (اعمال بد مردم گواه این مطلب است ).
54. رحم از دلهاى همه مردم برود (اعم از زمامدار، تاجر، كاسب ، زن ، شوهر و غیر آنها).
55. فساد جنبه عمومى پیدا كند (خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو).
56. قرآن را به بازى بگیرند (از نام آن و آیاتش به نفع اهداف شوم خود سوء استفاده كنند).
57. اموال بیت المال (وجوه شرعیه ) را مال شخصى خود بدانند یا حقوق شرعیه مال خود را ندهند و بگویند مال خودمان است .
58. مسكرات را با تغییر نام حلال بدانند.
59. در وقت دادن زكات مال خود خیانت كنند (كم بدهند یا جنس نامرغوب عرضه كنند).
60. ربا را به نام خرید و فروش و اجاره دادن محلى از مقروض بگیرند.
61. در فسق و فجور مردها با مردها و زنها با زنها برابرى كنند.
62. به نافرمانى از خداوند (گناه كردن ) مباهات كنند.
63. دلهاى مردم پر از تكبر و نخوت شود و ظلم و جور در پادشاهان و نادانى در مردم (زیر بار ظلم رفتن ) ظاهر شود.
64. در چنین وضعى دیندار باید دین خود را بردارد و از این طرف به آن طرف و از این قله كوه به آن قله و از این دره به دره دیگر برود تا سلامت دین داشته باشد.
65. از اسلام باقى نماند جز اسمى و از قرآن باقى نماند جز رسمى (قرآن در دلها كهنه شود و فقط اسم و رسمى از آن باقى بماند).
66. قرآن بخوانند در حالى كه از گلوگاه و استخوان ترقوه و گردن نگذرد و از وعده هاى خداوندى و وعیدهاى آن عملا در میان مردم خبرى نباشد و از خداوند نترسند و به یاد او نباشند و از ناسخ و منسوخ قرآن بى خبر باشند.
67. در این حالات مساجدشان آباد باشد اما دلهاشان از تقوا و ایمان تهى .
68. علما و دانشمندان آن زمان بدترین مردم روى زمین باشند و تمام فسادها و فتنه ها از ناحیه آنها برخیزد و بازگشت همه آنها (فتنه ها) به سوى خود ایشان است .
69. مردم خیّر و نیكوكار و مراكز خیر از بین برود اما اهل شر و فساد بمانند.
70. مردم به خداوند عالم در كارهایشان بى اعتنا باشند و اعمالشان از روى تحقیق نباشد.
71. تنها محبوب مردم دینار و درهم باشد (ثروت دنیا از هر راهى كه بیاید، حلال یا حرام ، مانعى نداشته باشد).
72. هر قدر ثروتشان زیاد شود باز بگویند فقیریم .

یا حذیفه قد ذهبت الدنیا او كانك بالدنیا لم تكن قلت فداك ابى و امى یا رسول الله فهل من علامة یستدل بها على ذلك قال نعم یا حذیفة احفظ بقلبك و انظر بعینك و اعقد بیدك اذا ضیعت امتى الصلواة و اتبعت الشهوات و كثر الخیانات و قلت الامانات و شربوا القهوات و اظلم الهوى و غار الماء و اغبرت الافق و خیفت الطرق و تشاتم الناس و فسدوا و فجرت الباعة و رفضت القناعة و ساءت الظنون و تلاشت السنون و كثرت الاشجار و قلت الثمار و غلت الاسعار و كثرت الریاح و تبینت الاشراط و ظهر اللواط و استحسنوا الخلف و ضاقت المكاسب و قلت المطالب و استمروا بالهوى و تفاكهوا بینهم بشتیمة الاباء و الامهات و اكلوا الربا و فشا الزنا و قل الرضا و استعملوا السفهاء و كثرت الخیانة و قلت الامانة و ذكى كل امرء نفسه و عمله و اشتهر كل جاهل بجهله و زخرفت جدران الدور و رفع بناء القصور و صار الباطل حقا و الكذب صدقا و الصحة عجزا و اللؤ م عقلا و الضلالة هدى و البیان عمى و الصمت بلاهة و العلم جهالة و كثرت الایات و تتابعت العلامات و تراجموا بالظنون و دارت على الناس رحى المنون و عمیت القلوب و غلب المنكر المعروف و ذهب التواصل و كثرت التجارات و استحسنوا البطالات و تهادوا انفسهم بالشهوات و تهاونوا بالمعضلات و ركبوا جلود النمور و اكلوا الماءتور و لبسوا الحبور و آثروا الدنیا على الاخرة و ذهبت الرحمة من القلوب و عم الفساد و اتخذوا كتاب الله لعبا و مال الله دولا و استحل الخمر بالنبیذ و النجش بالزكوة و الربا بالبیع و تكافاء الرجال بالرجال و النساء بالنساء و صارت المباهات فى المعصیة و الكبر فى القلوب والجور فى السلاطین و السفاهه فى سائر الناس فعند ذلك لا یسلم لذى دین دینه الا من فر بدینه من شاهق الى شاهق و من واد الى واد و ذهب الاسلام حتى لایبقى الا اسمه و اندرس القران من القلوب حتى لایبقى الا رسمه یقرؤ ن القرآن لا یجاوز تراقیهم لا یعلمون بما فیه من وعد ربهم و وعیده و تحذیره و تنذیره و ناسخه و منسوخه فعند ذلك تكون مساجدهم عامرة و قلوبهم خاربة من الایمان علمانهم شر خلق الله على وجه الارض منهم بدت الفتنة و الیهم تعود و یذهب الخیر و اهله و یبقى الشر و اهله و یصیر الناس بحیث لایعباء الله بشى ء من اعماله قد حبب الیهم الدینار و الدارهم حتى ان الغنى لیحدث نفسه بالفقر


وبلاگ آشـــــــــوب

همــــــه چـــــی بــــرای همــــــه چـــــی